מצבות הן דרך מסורתית להנצחת המתים

מצבות הן מצבות המוצבות בדרך כלל לזכר הנפטר. בדרך כלל יש עליהם כתובת שהיא גילוף או תבליט, ולעיתים קרובות יש להם כד בחלק העליון.

מצבה זוגית היא מצבה המנציחה שני אנשים שהיו בזוגיות, לרוב זוג נשוי.

הסגנון הנפוץ ביותר של מצבות זוגיות הוא שתי מצבות זו לצד זו ועליהן שמות הנפטרים.

מצבה זוגית עשויה משתי מצבות שלרוב נמצאות זו לצד זו. הכתובות על המצבות בדרך כלל זהות ולעיתים קרובות יש בהן עיטור זהה.

ישנן סיבות רבות מדוע זוג ירצה לרכוש זוג מצבות. אחת הסיבות היא שזה יותר זול מרכישת שתי אבנים בודדות. סיבה נוספת היא שחלק מהאנשים רוצים להיקבר יחד, אבל לא יכולים להרשות לעצמם לקנות שני חלקות אדמה אחת ליד השנייה.

מצבות לזוגות הן סוג של אנדרטה שנמצאת לעתים קרובות בארצות הברית ובקנדה. הם מונחים בדרך כלל בבית קברות או בקבורה אחרת. מצבות אלו מיועדות בדרך כלל לזוגות שמתו יחד או לזוג נשוי.

המצבה הזוגית הידועה הראשונה נוצרה בשנת 1869 על ידי ג'ון סטיבנס מניו יורק, שהיה גם האדם הראשון שיצר אנדרטה לשני אנשים בו זמנית. שמות בני הזוג לא נרשמו על האבן, אך על פי ההערכות מדובר בבעל ואישה.

מצבה זוגית היא סוג של אנדרטה עם שתי מצבות זו מול זו. הם נמצאים לרוב בבתי קברות שיש בהם חלקות לשני אנשים, ולעיתים מוקמים עבור זוגות נשואים זמן רב.

הדוגמה המוכרת ביותר לאנדרטה מסוג זה נוצרה על ידי ג'ון ר. פאוורס בשנת 1887, והדוגמה הידועה הראשונה בארצות הברית נבנתה בשנת 1931 על ידי הארי פ. וורד ליד קורנינג, ניו יורק. העיצוב הנפוץ ביותר הוא בדרך כלל אבן אחת זקופה שעליה חצובים שמות שני בני הזוג ואבן זהה מונחת שטוחה בבסיסה או בצד אחד הנושאת פסוק או כתובה לכבוד שני בני הזוג יחדיו.

בתחילת המאה ה-18, כאשר אישה מתה בלידה, בעלה היה לעתים קרובות כל כך מוכה יגון שהוא לא ישרוד זמן רב לאחר מכן. כדי לחסוך ממנו את הכאב הזה ולשמור על שפיותו, היא נקברה איתו. מצבותיהם היו מגולפות לעתים קרובות עם המילים "היא הייתה אישה נאמנה".

אנו מוצאים את המסורת הזו של קבורת זוגות יחד במצבותיהם מעניינת ולא יכולים שלא לתהות אם היא נהוגה עד היום.

מצבות הן דרך מסורתית לזכור את הנפטר. הם בדרך כלל ממוקמים בבתי קברות ולעיתים מכילים את השם, תאריך הלידה ותאריך הפטירה של האדם שייזכר. הם יכולים גם להכיל מידע אחר על הנפטר כגון עיסוקם או מה הם היו מפורסמים. מצבות מעוטרות לרוב בסמלים שיכולים לייצג דברים שונים בהתאם למקום ממנו הם מגיעים. לדוגמה, לחלקם עשוי להיות צלב בעוד שאחרים עשויים להיות בעלי מגן דוד או סמל אסלאמי.

יש סוג מאוד ספציפי של מצבה שנקרא "מצבות זוגיות". מצבה מסוג זה כוללת שתי אבנים אחת ליד השנייה כאשר בצד אחד יש שם של אדם אחד ובצד השני יש שם של אדם אחר. ישנן סיבות רבות מדוע אנשים מייצרים עבורם מצבות מסוג זה, אך אחת הסיבות לכך היא כי הם רוצים להראות עד כמה הם אהבו את בן הזוג שלהם על ידי יצירת מצבות מסוג זה.

מצבות זוגיות מונחות בדרך כלל יחד באותה חלקת בית קברות.

מצבה זוגית היא אבן שעליה שני שמות. בדרך כלל הם ממוקמים יחד באותה חלקת בית קברות.

המצבה של זוג אינה זהה לזו של יחיד. מצבת בני הזוג היא לרוב מצבה כפולה שעליה כתובים שמות שני בני הזוג. זה משקף את האהבה העמוקה והמחויבות שהם חלקו.

שני הסוגים הנפוצים ביותר הם המצבה הבודדת והמצבה הכפולה. המצבה הבודדת מיועדת לאדם אחד, בעוד מצבה כפולה מיועדת לשני אנשים שמתו בערך באותו זמן או שהיו נשואים זה לזה.

המצבה לזוג היא סמל לאהבה ולמחויבות המשותפים לשני אנשים. לעתים קרובות הוא נתפס כביטוי לקשר העמוק בין שני אנשים.

בתרבויות מסוימות, מקובל לראות שתי מצבות זו לצד זו, אחת על גבי השנייה, המשקפות את האיחוד ביניהן. בתרבויות אחרות, נפוץ יותר לראות אותם זה לצד זה עם אחד בשני קצותיו.

הכיתוב הנפוץ ביותר למצבת זוג הוא: "יחד בחיים ובמוות" או "לנוח יחד בשלום".

השימוש במצבות לציון קבר של זוג נשוי הוא מסורת מימי הביניים. הדוגמה המוכרת ביותר לנוהג זה היא בחצר הכנסייה של השילוש הקדוש, גילפורד, סארי. השימוש המתועד המוקדם ביותר במצבה להנצחת זוג נשוי מתוארך לשנת 1477 בחצר הכנסייה של כנסיית השילוש הקדוש בגילדפורד, סארי.

חלק זה דן במקור ובהיסטוריה של מצבות לזוגות הנקברים יחד.

בסוף המאה ה-18, זוגות החלו להחזיק את המצבות שלהם זו לצד זו. אחת הדוגמאות המתועדות הראשונות הייתה בשנת 1887 כאשר ג'ון ומרי בראון מתו מקדחת צהובה.

במקרים רבים, לזוגות היו שמותיהם חרוטים על אבן אחת עם לב ביניהם. במקרים אחרים, הם היו מוערמים זה על גבי זה עם שם האישה למעלה ושם הגבר למטה.

אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
איך לבחור את זוג העגילים המושלם?

עגילים הם תכשיטים שונים משאר סוגי התכשיטים. תחשבו על זה רגע, שרשרת היא על הצוואר, צמיד הוא על היד וכך גם טבעת, אבל עגילים הם