כל מה שרציתם לדעת על חיפוי אלומיניום דמוי עץ

אנשים רבים חולמים על בית מעץ או על קירות מעץ אך נאלצים לוותר על החלום לטובת הפרקטיות. היום כבר לא צריך לוותר על החלום כי בעולם הבניה המתקדם שלנו ישנה אפשרות לבחור בחיפוי אלומיניום המחקה את מראה העץ, זאת תוך שהוא מספק את היתרונות הרבים של האלומיניום בבניה. אז איך זה בדיוק עובד, האם ניתן לבחור בכל עיצוב של עץ עבור המבנה ומהם היתרונות של השימוש באלומיניום כחיפוי? כל התשובות בהמשך הכתבה.

 

השימוש באלומיניום כחיפוי

ישראל היא מדינה בה מזג האוויר משתנה כל הזמן, מהצפות וסופות ועד לחמסין של שבוע עם ארבעים מעלות ונראה שבתחום הבניה כל העת מנסים למצוא פתרונות ייחודיים להתמודדות עם אקלים אלה. אחד הפתרונות שהפכו בשנים האחרונות לפופולאריים במיוחד הוא השימוש באלומיניום כחיפוי. האלומיניום הוא חומר גלם בעל תכונות ייחודיות שהופכות אותו שימושי מאוד בעולם הבניה.

הוא קל מאוד, לכן אפשר לשנע אותו בקלות ממקום למקום. הוא זול ביחס לחומרי בניה אחרים וניתן להתקין אותו על גבי כל שלד בניה. הוא מהווה חומר בידוד מעולה לחום וקור ויש לו היכולת למנוע כניסת נוזלים לקירות ולגג המבנה, לכן הוא משמש בעיקר לחיפוי. בנוסף לכל התכונות הללו, האלומיניום לא צריך תחזוקה רבה, למעשה, הוא כלל לא זקוק לתחזוקה אם מתקינים אותו באופן מקצועי, לכן לוחות אלומיניום צריכות להיות מותקנות על ידי בעלי מקצוע מנוסים בתחום בלבד.

 

אפשרויות העיצוב והשימוש באלומיניום דמוי עץ

אנשים רבים רוצים בית עץ אך מבינים בשלב מאוד מוקדם שמדובר על חומר גלם קשה לבניה. העץ הטבעי יקר מאוד, הוא מחייב תחזוקה רבה, חש צורך בידיים מיומנות כדי לבנות אותו היטב והוא דליק. לעומתו חיפוי אלומיניום דמוי עץ הוא חומר זול, קל לשינוע ולהתקנה, הוא אינו דליק ושומר על הבית מבחינת בידוד והוא לא צריך תחזוקה כלל.

אנשים רבים מביעים חשש לעשות שימוש בחומר גלם שאינו עץ, אך התוצאות דומות למדי. כיום הטכנולוגיות העיצוביות מאפשרות לייצר חיפוי דמוי עץ שקשה להבדיל בינו ובין העץ האמיתי. מסיבה זו רבים בוחרים אותו לחיפוי פנימי, חיצוני ואף את שניהם.

 

יתרונות חיפוי האלומיניום מעץ

יש המון יתרונות לציפוי באמצעות לוחות אלומיניום בדמות עץ. החיפוי מקנה לבית מראה יוקרתי במיוחד, הוא נראה כמו עץ טבעי וניתן לבחור מבין מאות דוגמאות עץ את העץ הרצוי והאהוב ביותר. הוא עמיד בפני לחות ומפני חום, הוא אינו דליק והוא קל משקל, קל לעבד אותו והוא עמיד בפני מים והוא מאפשר בידוד תרמי לבית, דבר שמוביל בסופו של דבר עלויות אחרות כמו חשמל. החיפוי גם מחזק את המבנה, הוא מונע חדירת זיהומים ומונע עובד בקירות לאורך שנים רבות, הוא חוסך הרבה זמן עבודה והתקנתו מהירה במיוחד, ניתן לבחור לו מגוון רחב של צבעים ומרקמים ואפשר גם לצבוע אותו, ממש כמו שהיינו בוחרים לצבוע עץ.

 

כמה זה אמור לעלות?

מחיר חיפוי העץ יכול להיות מושפע מגורמים רבים ובהם קושי העבודה – האם יש צורך לבצע את החיפוי גם בתוך המבנה וגם מחוצה לו, גודל הלוחות והגימור שלהם וכמובן שטח החיפוי הנדרש. כעיקרון, ככל ששטח המבנה יהיה קטן יותר, כך המחיר יהיה נמוך יותר, כמו בכל תחום אחר וכדאי לקחת בחשבון בעת ההזמנה גם את מחיר ההתקנה בשטח ואת הובלת החומרים מהמפעל. טווח המחירים יכול להיות רחב במיוחד ולהיות בין 100 שקלים ל-700 שקלים למ"ר.

אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
10 החופים הכי מומלצים בכנרת

במאמר זה ריכזנו לכם לאחר בדיקה ומקיפה ושנים של בילוי בחופים אלו 🙂 את 10 החופים הטובים ביותר (לדעתנו כמובן) שיש לכנרת היפה שלנו להציע.