הר הביטוח – המסלול הנכון לחיסכון כספי

הר הביטוח הוא פורטל אינטרנטי שהושק על ידי רשות שוק ההון על מנת לספק לגולשים תמונה כוללת על מסלולי הביטוח שלהם. במילים פשוטות, הר הביטוח מאפשר לכולנו לראות את מסלולי הביטוח שברשותנו בלחיצת כפתור ולחשוף כפל ביטוחים.

כיצד לגשת להר הביטוח? הגישה לפורטל הר הביטוח פשוטה במיוחד. כל שתצטרכו הוא ללחוץ על הקישור הזה או לחפש בגוגל את הביטוי 'הר הביטוח' ולהקיש על התוצאה הראשונה. שימו לב כי כתובת האתר מסתיימת ב-gov.il. במידה וסיומת הדומיין שונה, סביר להניח שנכנסתם לאתר של חברה מסחרית. לאחר הכניסה לאתר, עליכם להזין את מספר תעודת הזהות שלכם ולענות על מספר שאלות זיהוי (באיזה תאריך הונפקה תעודת הזהות שלכם, האם הונפק לכם דרכון והאם יצאתם מהארץ ב-3 השנים האחרונות).

איך בנוי הפורטל? בהר הביטוח ניתן לראות את כל מסלולי הביטוח שלנו שנמצאים בתוקף, במסגרת הקטגוריות הבאות – ביטוח רכב, ביטוח רכוש, ביטוח סיעוד, ביטוח בריאות, ביטוח תאונות, ביטוח חיים וביטוח אובדן תוקף עבודה.

ואולם, בכך אין כל חידוש. הבשורה הגדולה שמביא עמו פורטל הר הביטוח היא האפשרות להתריע על כפילויות במסלולי ביטוח ולהציגן לגולש.

מצאתי כפל ביטוח – מה הלאה? כאמור, פורטל הר הביטוח הוקם במטרה למנוע מצבים של כפל ביטוח. מנתוני רשות שוק ההון עולה כי מעל חמישים אחוזים מהמבוטחים במדינת ישראל מחזיקים בביטוחים כפולים כאלה או אחרים. לאור נתונים אלה, דרשה רשות שוק ההון מחברות הביטוח השונות לבצע בדיקה מעמיקה לפני מכירת ביטוח כדי לוודא שהלקוח לא מחזיק במסלול ביטוח זהה.

אילו שירותים נוספים מציע הפורטל? פרט להתרעה על כפל בביטוח, מציע הפורטל לגשת למסלולי הביטוח של קרובים נפטרים, על מנת לסייע בחשיפת ביטוחי חיים המקנים פיצוי לקרובים או בביטול מסלולי ביטוח שאינם נחוצים עוד.

בנוסף, מציע הפורטל 'מדד שירות', בו תוכלו לראות את שיעור התביעות שמאושרות ומשולמות לתובעים, את מהירות הטיפול הממוצעת בתביעות ותוצאות סקרי שביעות רצון.

מה ההבדל בין כפל ביטוח לבין ביטוח משלים? כפל ביטוח הוא מצב שבו הלקוח רכש שני מסלולי ביטוח זהים בתכלית. במילים פשוטות, כאשר אדם משלם פעמיים על ביטוח מסוג מסוים נקרא לסיטואציה 'כפל ביטוחי'. לעומת זאת, ביטוח משלים נועד לבטח מוצרים שונים. לדוגמה, ביטוחים נפרדים על נכס ועל תכולתו אינם נופלים תחת קטגוריית כפל הביטוח. כלומר, אדם שרוכש ביטוח משלים יקבל פיצוי מכל אחד ממסלולי הביטוח שרכש.

מה ההבדל בין פיצוי לבין שיפוי? הבחנה נוספת שיש לבצע היא בין ביטוח המציע פיצוי לבין ביטוח המציע שיפוי. מטרתו של הפיצוי היא להעניק לנפגע תשלום מיד לאחר התרחשות האירוע הביטוחי. לעומת זאת, שיפוי נועד להעניק תשלום לניזוק רק במקרה שבו המבוטח לא קיבל תשלום מגורם אחר. כאמור, מטרתו של פורטל הר הביטוח היא מניעת מקרים של כפל ביטוחים, ולכן לא צפויה התרעה על ביטוח משלים או ביטוח נוסף המציע שיפוי.

 

כיצד לנצל את שירות הר הביטוח?

  • במידה שקיבלתם התרעה על אודות כפל ביטוחי מפורטל הר הביטוח, עליכם לבדוק את פרטיהן של שתי הפוליסות המדוברות ולבטל באופן עצמאי מול חברת הביטוח את הפוליסה השנייה.
  • במידה שקיבלתם התרעה על כך שהפרמיה החודשית שלכם גבוהה, מומלץ להתקשר לחברת הביטוח שלכם ולדרוש שתוזיל את מחיר הביטוח.
  • במידה שהפורטל התריע על חוסר במוצרים ביטוחיים (למשל, מחסור בביטוח סיעוד, ביטוח חיים וכן הלאה), שיקלו לרכוש את הביטוח החסר.

 

עריכת החיפוש דרך ארנפלד סוכנות לביטוח

אף על פי שכולנו משתמשים בביטוח באופן יומיומי, עולם הביטוח נחשב למסובך במיוחד להבנה. לכן, אנו ממליצים לכם לערוך את החיפוש בפורטל הר הביטוח בסיוע 'ארנפלד סוכנות לביטוח', אשר תדאג להשוות בין כלל מסלולי הביטוח המוצעים ולהתאימם לצרכים שלכם.

תוכלו לגשת לסוכן הביטוח עם הדו"ח, והוא יסייע לכם להשוות בין הפוליסות השונות, להמליץ לכם על ביצוע שינויים שונים ולקבל הצעות משתלמות עבור הביטוחים שחסרים לכם. זכרו כי גם אם הפורטל התריע על מחיר פוליסה גבוה, לא מן הנמנע שסוכן ביטוח מקצועי יסייע לכם לקבל הצעת מחיר משתלמת מהחברה שבה אתם מבוטחים, מבלי שתצטרכו לעבור לחברת ביטוח אחרת.

טיפול באין אונות

פתרונות טבעיים חדשים לטיפול באין אונות: מבט מקיף

אין אונות היא מצב שבו מרגישים חסר בגרמות חיצוניות לחיים שלנו. זהו מצב שבו אדם מרגיש שאינו נתקל במכשולים או בדיכאון. זה יכול להיות בגלל מצב כלכלי טוב, או מצב רוחני יציב. אף על פי שמדובר במצב שמרגיש כאילו הוא מבוקש, המצב הזה יכול להוביל לבעיות שונות.

צלם מקצועי

מה זה צילום תדמית ומדוע בחירת צלם איכותי היא קריטית?

בעידן הדיגיטלי המהיר של ימינו, כוחו של הרושם החזותי הראשון אינו מובן מאליו. צילום תדמית, ענף צילום מיוחד שמטרתו ללכוד את מהותם של יחידים או קבוצות בצורה שמייצגת בצורה הטובה ביותר את האישיות, הערכים והחזון שלהם, הפך לכלי חיוני למיתוג אישי ושיווק תאגידי. סוג צילום זה חורג מאסתטיקה גרידא, ומשמש כמדיום להעברת הסיפור והאתוס של האדם בצורה יעילה לעולם. כאשר הסיכונים כה גבוהים, בחירת הצלם – מקצוען בעל לא רק מיומנות טכנית אלא גם הבנה עמוקה של הניואנסים של צילום תדמית – הופכת לבעלת חשיבות עליונה.

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

HI TECH מחשב

למצוא את מסלול הקריירה שלך בהייטק באזור כנרת

חשבתם פעם לפתח קריירה בהייטק? אם המחשבה הזאת חלפה בראש שלכם יש סיכוי טוב שעלה לכם חשש שתצטרכו לעבור דירה. אך עם עליית חברות ההייטק באזור הכנרת, יש היום הזדמנויות רבות לפתח קריירה בתעשייה גם בלי לעבור לתל אביב או רעננה. 

משרד

השפעתה של סתיו על יעילות העבודה: כיצד עוזרת אישית יכולה לשנות את המשחק

אנחנו חיים בתקופה, בה התחושה של כל אחד ואחת מאיתנו, בוודאי הורים לילדים, שאין להם מספיק זמן לשום דבר, לא לעצמם, לא לילדים שלהם, לא לנהל משק בית. הרבה פעמים נדמה שהעבודה לוקחת את כל הזמן מאיתנו ואם לא היא, אז סידורים ופרוצדורות שאנחנו צריכים לבצע עבור הבית ובני המשפחה, ואז הזמן הפנוי שלנו נעלם.