תוספות בנייה על הגג

לא מעט אנשים מעוניינים להרחיב את דירת המגורים שלהם או הבית הפרטי שלהם כתוצאה מסיבות שונות. לא פעם, האופציה היחידה להרחבה היא לבנות תוספת בנייה על הגג. יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין כי תוספת בנייה על הגג תדרוש היתרים שונים ואישורים שונים ועל כן, חשוב מאוד להבין מה דורש הליך מעין זה, האם הוא מתאים לכם והאם בכלל יש לכם אפשרות לבצע אותו. לא פעם כאשר מדובר על בניין מגורים משותף, לא תמיד תהיה אפשרות להוסיף תוספת בנייה כלשהי על הגג ועל כן, יש לברר היטב מה דורש כל הליך ואיזה אנשי מקצוע כדאי שילוו אותו.

 

תוספות בנייה על הגג- איזה אישורים צריך לקבל?

כאשר מדובר על תוספות בנייה על גג של בניין משותף, יש צורך שאדריכל מקצועי ומוסמך יאשר ראשית כל כי המצב הפיזי של הגג מאפשר בנייה. מעבר לכך, יש צורך לבדוק מה מצב הבעלות של הגג, כאשר ניתן לחלק את השטחים בבניין המשותף לשני סוגים: שטחים פרטיים ושטחים משותפים. הרכוש הפרטי הוא דירת המגורים וכל השטחים הצמודים אליה לרבות חצר, חנייה, מרפסת, מחסן ולפעמים גם הגג. הרכוש המשותף הוא הלובי של הבניין, חדר המדרגות, המעלית ועוד. בשטחים משותפים יהיה צורך לקבל את אישור הדיירים כולם לצורך ביצוע כל פעולה באשר היא. בדרך כלל הגג בבית משותף הוא רכוש משותף ולכן, חשוב לדעת שבנייה על הגג מותרת רק לדייר בקומה האחרונה ורק אם קיבל את הבעלות עליו. כדי לקבל את הזכויות יש צורך בקבלת הסכמה של 75 אחוזים מדיירי הבניין. התמורה בגין מכירת הגג תחולק בין דיירי הבניין.

כמו בכל תוספת בנייה, יש צורך לבדוק ולהוציא היתר בנייה מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה. היתר בנייה מעין זה יינתן במקרה שלא נוצלו כל זכויות הבנייה בנכס ושבתוכנית בניין העיר מעודכנת, ניתנות זכויות נוספות לבנייה. כאשר מגישים את הבקשה להרחבה בגג, יש צורך להוכיח בעלות על השטח בגג ולהביא חתימות כאמור של לפחות 75 אחוזים מבעלי הנכסים האחרים בבניין.

כאשר מדובר על תוספות בנייה על הגג של בית פרטי, יש להגיש בקשה להיתר בנייה שתתקבל אם תוכיחו כי אתם בעלי הנכס ומתגוררים בו וכן, אם תוכניות הבניין בעיר יבדקו וימצא כי הן מאפשרות תוספת בנייה על גג הבית שלכם. כמו כן, הרשות תבחן פרמטרים נוספים כדי לאשר את תוספת הבנייה לרבות גודל התוספת, היקף הבנייה, משקל התוספת למבנה ועוד כאשר המטרה היא להבטיח לא יהיה מצב של עומס על מבנה קיים.

 

איזה אנשי מקצוע כדאי שילוו את התהליך?

כאשר מדובר על תהליך תוספות בנייה על הגג, יש צורך ראשית כל לבחור באדריכל מקצועי ומנוסה שיבחן את הגג ויוודא כי מדובר על גג שניתן להוסיף עליו את תוספת הבנייה הרלוונטית. שנית, אם היתר הבנייה התקבל, יש לבחור קבלן שיבצע את העבודה וחשוב מאוד לבחור קבלן שיש לו ניסיון בתחום זה. כדי שהתהליך יתבצע בצורה מסודרת ואיכותית, כדאי מאוד לבחור חברה העוסקת בתחום פיקוח וניהול בנייה. חברה מעין זאת, אשר יודעת כיצד להתנהל בצורה הטובה ביותר בכל מקרה של תוספות בנייה על הגג, תלווה את התהליך מתחילתו ועד סופו, תדאג לאנשי המקצוע הנדרשים עבור הוצאת התהליך לפועל ותוודא כי התהליך מתבצע בצורה תקינה ובטוחה בכל היבט אפשרי.

 

צלם מקצועי

מה זה צילום תדמית ומדוע בחירת צלם איכותי היא קריטית?

בעידן הדיגיטלי המהיר של ימינו, כוחו של הרושם החזותי הראשון אינו מובן מאליו. צילום תדמית, ענף צילום מיוחד שמטרתו ללכוד את מהותם של יחידים או קבוצות בצורה שמייצגת בצורה הטובה ביותר את האישיות, הערכים והחזון שלהם, הפך לכלי חיוני למיתוג אישי ושיווק תאגידי. סוג צילום זה חורג מאסתטיקה גרידא, ומשמש כמדיום להעברת הסיפור והאתוס של האדם בצורה יעילה לעולם. כאשר הסיכונים כה גבוהים, בחירת הצלם – מקצוען בעל לא רק מיומנות טכנית אלא גם הבנה עמוקה של הניואנסים של צילום תדמית – הופכת לבעלת חשיבות עליונה.

HI TECH מחשב

למצוא את מסלול הקריירה שלך בהייטק באזור כנרת

חשבתם פעם לפתח קריירה בהייטק? אם המחשבה הזאת חלפה בראש שלכם יש סיכוי טוב שעלה לכם חשש שתצטרכו לעבור דירה. אך עם עליית חברות ההייטק באזור הכנרת, יש היום הזדמנויות רבות לפתח קריירה בתעשייה גם בלי לעבור לתל אביב או רעננה. 

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

משרד

השפעתה של סתיו על יעילות העבודה: כיצד עוזרת אישית יכולה לשנות את המשחק

אנחנו חיים בתקופה, בה התחושה של כל אחד ואחת מאיתנו, בוודאי הורים לילדים, שאין להם מספיק זמן לשום דבר, לא לעצמם, לא לילדים שלהם, לא לנהל משק בית. הרבה פעמים נדמה שהעבודה לוקחת את כל הזמן מאיתנו ואם לא היא, אז סידורים ופרוצדורות שאנחנו צריכים לבצע עבור הבית ובני המשפחה, ואז הזמן הפנוי שלנו נעלם.

חדר שרתים

כיצד פתרונות ענן יכולים לשנות את העסק שלך?

בעולם הדיגיטלי המהיר של ימינו, ניהול כמויות עצומות של נתונים ביעילות ובבטחה הוא אתגר עבור כל ארגון. היכנסו לאחסון ענן – פתרון פורץ דרך המציע שילוב של גמישות, יכולת התרחבות ואבטחה. אם אתם מחפשים לייעל את ניהול הנתונים שלכם, להפחית עלויות תפעול ולהבטיח שהנתונים שלכם יהיו נגישים אך מאובטחים, אחסון ענן עשוי להיות התשובה.

קנייה

מדריך הקנייה האולטימטיבי למכונת כיפוף: ביצוע רכישה מושכלת

האם אתה מחפש מכונת כיפוף? עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות, זה יכול להיות מכריע לבחור את האפשרות המתאימה לצרכים שלך. זו הסיבה שיצרנו מדריך קנייה מקיף זה כדי לעזור לך לבצע רכישה מושכלת. בין אם אתה עובד מתכת מקצועי או חובב, מדריך זה יספק לך את כל המידע שאתה צריך כדי לבחור את מכונת הכיפוף המושלמת.