מערכת הכריזה הראשונה של המכונית הומצאה בשנת 1923 על ידי יוג'ין פ

בחלק זה, נחקור דרכים שונות כיצד פועלות מערכות כריזה לרכב.

מערכות כריזה הן חלק בלתי נפרד מהמכונית המודרנית. הם מספקים דרך לנהגים לתקשר עם נהגים והולכי רגל אחרים. מערכות אלו יכולות לשמש גם כדי להזהיר את הנוסעים מפני סכנות אפשריות בכביש או ברכב.

מערכת הכריזה היא מכשיר המשמש להגברת קולו של האדם המדבר. מערכות כריזה נמצאות בדרך כלל בבניינים גדולים כמו בתי ספר, בנייני משרדים ואצטדיונים. קולו של הדובר מועבר דרך הבניין באמצעות מיקרופונים, מגברים ורמקולים של מערכת כריזה.

מערכות כריזה הומצאו לראשונה בשנות ה-20 של המאה ה-20 על ידי רוברט וו. סטיבנס לשימוש על ספינות כדי לתקשר עם נוסעים וצוות. ב-1928 הוא התקין את מערכת הכריזה הראשונה שלו בתיאטרון. המצאתו התבססה על שנים של ניסיון כמהנדס בחברת החשמל המערבית, בתכנון מרכזיות טלפון עבור מבנים גדולים כמו בתי ספר, בנייני משרדים ואצטדיונים.

מערכת כריזה לרכב היא מכשיר שניתן להשתמש בו כדי לתקשר עם נוסעים ברכב. לרוב הוא מורכב מרמקול ומגבר, המורכבים בלוח המחוונים או על הגג. המגבר מגביר את הסאונד המופק מהרמקול, שלאחר מכן מושמע דרך הרמקולים של המכונית.

מערכות כריזה משמשות להעברת מסרים לנוסעים בזמן שהם נוהגים. ניתן להשתמש בהם למטרות בטיחות או למטרות בידור כמו השמעת מוזיקה או מתן הנחיות.

מערכות כריזה לרכב נמצאות בשימוש במכוניות רבות. הם משמשים לשידור הודעות לנהגים, נוסעים או הולכי רגל. הם יכולים להוות מקור להסחת דעת ולמטרד עבור הנהגים.

מערכות כריזה יכולות להוות מקור להסחת דעת ולמטרד עבור הנהגים. נהגים עשויים להתקשות להתרכז בכביש כאשר הם שומעים קול בוקע מלוח המחוונים הקורא להם לעשות משהו או מזהיר אותם מפני סכנה מתקרבת.

מערכות הכריזה במכוניות קיימות כבר יותר ממאה שנה. מערכת הכריזה הראשונה תוכננה על ידי אלפרד מ. ליכטנשטיין והותקנה ברכבת התחתית של העיר ניו יורק ב-1913.

בימים הראשונים, מערכות הרשות הללו שימשו לתקשורת עם נוסעים ברכבות ובאוטובוסים או כדי לספק מידע על עיכובים. מאוחר יותר, הם הפכו למאפיין סטנדרטי במכוניות חדשות רבות, כמו גם לאופציה עבור מכוניות ישנות רבות.

כיום, מערכות PA אלו משמשות לרוב להעברת הוראות ניווט ממכשירי ניווט GPS וסמארטפונים המחוברים באופן אלחוטי למערכת השמע של הרכב.

מערכות כריזה נמצאות בשימוש במכוניות כדי לספק מידע, הוראות ובידור. הם חלק חיוני ממערכת התחבורה הציבורית.

השימוש במערכות כריזה במכוניות אינו חדש. למעשה, הם קיימים מאז שנות ה-30. מערכת הכריזה הראשונה של המכונית הותקנה על ידי ג'נרל מוטורס בשנת 1936 על גבי לימוזינה מסוג Cadillac V-12 עבור נשיא ג'נרל מוטורס, אלפרד פ. סלואן ג'וניור, שרצה להיות מסוגל לדבר עם הנהג שלו בזמן שנהג במכוניתו.

מערכות כריזה לרכב הן דרך לתקשר עם נוסעי המכונית. הם הומצאו לראשונה בשנות ה-30 על ידי אדם בשם ג'ורג' קרלין.

הרמקולים ממוקמים בלוח המחוונים או באזור השמשה הקדמית וניתן להשתמש בהם כדי להשמיע מוזיקה, לדבר בטלפון או להכריז.

מערכת כריזה לרכב היא מכשיר שמשמיע הודעות מוקלטות לנוסעים בתוך הרכב. הודעות אלו הן בדרך כלל אזהרות בטיחות, אך ניתן להשתמש בהן גם למטרות בידור.

מערכות ה-PA הראשונות לרכב הוצגו בשנות ה-20 על ידי ג'נרל מוטורס, אך לא נעשה בהן שימוש נרחב עד שנות ה-50 כאשר קרייזלר החלה להתקין אותן כציוד סטנדרטי על המכוניות שלהן.

מערכות כריזה במכוניות הן דרך מצוינת לבדר את הנוסעים ולעדכן אותם. הם יכולים לשמש גם להודעות חירום במקרה של תאונה או מצב מסוכן אחר.

מערכות כריזה משמשות בשטחים ציבוריים כגון חניונים ואצטדיונים. הם משמשים גם במכוניות כדי לספק מידע לנהג ולנוסעים.

מערכות כריזה הוצגו לראשונה בשנות ה-20. המערכת הראשונה פותחה על ידי מהנדס רדיו, CJ McCarthy, עבור קבוצת הבייסבול של ניו יורק ג'איינטס. מקארתי התקין מערכת כריזה במגרשי פולו שאפשרה לקריין לפרסם הודעות באמצעות מערכת רמקולים או לשלוח הודעות ישירות לחלקים בודדים של האצטדיון ללא צורך להשתמש במגפונים ידניים או בדגלים המסמנים קטעים ספציפיים של אזורי ישיבה. זה היה שיפור בשיטות קודמות שבהן הועברו הודעות באמצעות מגפונים ידניים או דגלים שסימנו קטעים ספציפיים של אזורי ישיבה.

חלק זה עוסק במערכות כריזה למכוניות. פסקת ההקדמה צריכה לכלול את הדברים הבאים:

– רקע קצר על הנושא

– מהי מערכת כריזה?

– איך זה עובד?

– מהם כמה מהיתרונות והחסרונות במערכת כריזה?

בעתיד הקרוב, למכוניות יהיה עוזר בינה מלאכותית עם קול שיכול ליצור אינטראקציה עם הנהג והנוסעים. זה כבר קורה בכמה מכוניות יוקרה. עוזר הבינה המלאכותית יוכל לשלוט במערכת המידע והבידור של המכונית ולענות על שאלות לגבי מצב המכונית ומידע נוסף.

מערכת הכריזה של המכונית תישלט גם על ידי עוזר הבינה המלאכותית הזו והיא יכולה להשמיע מוזיקה, לענות על שאלות או לתת הנחיות לנהגים. הוא יכול גם לתקשר עם כלי רכב אחרים על הכביש או אפילו הולכי רגל על מדרכות.

אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות