לטייל לאורך הירדן

tn_43

אורך המסלול: כ- 4.5 ק”מ (מעגלי).

רמת קושי: קלה (מתאים למשפחות).

עונה מומלצת: סתיו, חורף, אביב (בקיץ בשעות הבוקר המוקדמות או אחר הצהריים).

יש להצטייד במים.

תחילת המסלול באום ג’וני – כחצי קילומטר מערבית מדגניה א’. מכאן צועדים צפונה ומתעקלים מערבה לאורך צינור מים ירוק. הליכה קצרה תוביל אתכם אל הירדן הזורם – נקודת מנוחה נהדרת מול הנוף, הרחק משגרת היומיום, בצל עצי האיקליפטוס.

ממשיכים לסכר אלומות, אל המקום שבו נחסם הירדן, כאשר ממול תבחינו במט”ש (מתקן טיהור שפכים) החדש שהוקם כחלק מפרויקט שיקום הירדן, על מנת לטפל בשפכים שהוזרמו בעבר לנחל.

מנקודה זו פונים דרומה וצועדים בקלילות עד לנחל יבניאל. במקום קיים מעבר עילי כך שניתן לצפות היטב במים הזורמים מתחת למעבר. פונים מזרחה והולכים לאורך נחל יבניאל, עד שמתחברים שוב לירדן.

ההליכה לצד המים תוביל אתכם עד “גשר נחום” המשופץ. הגשר נבנה ע”י חברי בית זרע בשנת 1949 ושופץ לאחרונה במסגרת התוכנית לשיקום הירדן.  חוצים את הגשר המשופץ ופונים דרומה על דרך האספלט העולה לכיוון בית זרע. כ-300 מטרים מאוחר יותר פונים שמאלה, כאשר הפעם פוסעים בצד המזרחי של הירדן, עד לעליה שתחזיר אתכם לאום ג’וני.

לאורך המסלול ניתן להבחין היטב בתוצאות של שיקום הירדן, כולל הצמחים החדשים שניטעו על הגדות, ציפורי מים רבות שחזרו אל הטבע השוקק, צבי ביצה ובעלי חיים נוספים, וכמובן – הנפתולים המרשימים והפוטוגניים של הירדן: נפתול אום ג’וני ונפתול בית זרע.